اساسنامه برج

اساسنامه برج مسکونی و تجاری میلاد ویرایش ششم

اساسنامه برج مسکونی و تجاری میلاد ویرایش ششم

آدرس: اراک – بلوار جهانپناه-برج مسکونی – تجاری میلاد ص ف ح ه | 1
» به نام خداوند مهربان «
مقدمه:
جهت رفاه حال، امنیت، آسایش و مدیریت مناسب برج و جلوگیری از استهلاک مجتمع و حفظ زیبایی آن این
اساسنامه تهیه گردیده که رعایت آن برای کلیه ساکنین و مالکین مجتمع الزامی میباشد . موجرین می بایست
مواد اساسنامه را به اطلاع مستاجرین رسانیده و ایشان ملزم به رعایت تمامی مفاد اساسنامه می باشند .
بخش اول- تعاریف و اصطلاحات :
قانون: کلیه قوانین مملکت جاری می باشد من جمله قانون تملک آپارتمانها، قوانین مالک و مستاجر، قوانین کیفری و حقوقی و …
برج: منظور از مجتمع در این اساسنامه” برج مسکونی و تجاری میلاد کلانشهر اراک” می باشد .
مشاعات: شامل مکانهایی از مجتمع میگردد که مورد استفاده همگان است. آسانسور، راه پله، حیاط، لابی، پارکینگ، پشت بام، نمای ساختمان، تراسها
و ….
قسمتهای اختصاصی: قسمتهایی از مجتمع مسکونی که جهت استفاده انحصاری برای هر مالک یا ساکن اختصاص دادهشده است، قسمتهای اختصاصی
ساختمان نامیده میشود که شامل واحد مسکونی و انباری اختصاصی است. دیوارها و دربهای داخلی واحد مسکونی، تأسیسات داخلی برای آب و
برق و گاز، تمامی اتاقها و سرویسهای بهداشتی، قفسه و درهای داخلی، مربوط به قسمت اختصاصی ساختمان است.
اطلاع رسانی: کلیه اطلاع رسانی های برج میلاد از طریق بردهای اطلاع رسانی، نرم افزار اختصاصی برج و نیز کانال اختصاصی برج که مدیریت آن با
هیات مدیره برج می باشد، اطلاع رسانی خواهد شد.
بخش دوم -قوانین و مقررات :
ماده 1 و مواد مصوب الحاقی سال » تملک آپارتمانها « -مقررات مصوب در این اساسنامه بر گرفته از قانون 1376 » قوانین « و آیین نامه اجرایی آن در حکم
موضوعه در برج میلاد اراک را دارد و اجرای آن برای کلیه مالکین، مستاجرین، مدیران، نیروهای اداری، خدماتی، حفاظتی و میهمانان برج الزامی و
لازم الاجراست و در صورت عدم اجرای آن قابلیت پیگیری دارد.
ماده 2 – موارد ممنوعه در برج میلاد:
الف- شستشوی هر نوع وسیله )خودرو، دوچرخه، موتور، فرش، موکت، پتو و …( در مشاعات .
ب-دستکاری خطوط برق، تلفن و تاسیسات مرتبط با آب، گاز، آسانسور و کلیه تجهیزات مشاعات توسط هر یک از ساکنین .
پ- ریختن هر گونه زباله )مانند ته سیگار، دستمال کاغذی، پوست میوه، پوست تنقلات و نخاله های ساختمانی( در مشاعات.
ج- استعمال دخانیات در کلیه محلهای مشاع مجتمع.
د-قرار دادن هرگونه وسیله )از جمله کفش، جاکفشی، پادری و…( در جلوی درب واحد و در محلهای مشاع )به غیر از موارد مصوب(.
ه- دستکاری و به هم زدن نمای ساختمان )از جمله تغییر رنگ پنجره ها و حفاظ ها، نصب دیش، نصب محفظه شیشه ای، جا به جایی
کولرها، نصب رخت آویز و آویزان کردن لباس، نصب کمد در بالکن ها و هر تغییری که سبب تغییر نمایی بیرونی برج گردد(.
و- پارک خودروهایی که از آنها روغن و یا مواد دیگر نشت میشود .
ر- بازی کودکان در راهروها، آسانسورها، پارکینگ و سایر مشاعات ساختمان ممنوع است )مگر در محل های طراحی شده بازی کودک(.
99/3/ اساسنامه برج مسکونی و تجاری میلاد ویرایش ششم– 27
آدرس: اراک – بلوار جهانپناه-برج مسکونی – تجاری میلاد ص ف ح ه | 2
ز- نصب تابلو و قاب عکس بر روی دیوارهای مشاع مجتمع و قرار دادن هرگونه وسیله و لوازم در پارکینگ ها
ح- تبدیل واحد مسکونی به دفتر کار یا محل خرید و فروش، عرضه خدمات و … .
ط-ایجاد سرو صدا در فاصله زمانی 12 شب تا 7 صبح ممنوع است، البته سر و صدای خارج از عرف، در هر زمانی ممنوع است.
ظ- بستن محکم درب های عمومی برج و همچنین درب های اختصاصی ممنوع است.
ک-نگه داری هرگونه حیوان اهلی و غیر اهلی در ساختمان )فضاهای اختصاصی و مشاعات(.
گ-ذبح هرگونه حیوان در فضاهای عمومی و خصوصی مجتمع )مگر در محل طراحی شده(.
ی- هر گونه رفتار و کرداری که بر خلاف شئونات و قوانین جاری کشور باشد .
ماده 3 – حفظ، نگهداری و استفاده صحیح از تأسیسات و مشاعات ساختمان شامل: درب، دیوار، حیاط، باغچه، پشتبام، کلیدها و تابلوها و خطوط برق،
شاسی زنگها، سیستم اطفا حریق، چراغها، آسانسور و سایر اشیاء مربوط به مشاعات و مجتمع و … برای تمامی ساکنین مجتمع الزامی است )بدیهی
است در صورت وارد آوردن هرگونه خسارت به مجتمع، پرداخت کلیه هزینههای خسارت وارده که توسط مدیریت برآورد میگردد توسط خاطی الزامی
است( .
ماده 4 -در استفاده از پارکینگ ها رعایت نکات ایمنی پارک خودرو الزامیست. اشغال پارکینگ دیگران حتی بصورت موقت ممنوع است. در غیر
اینصورت و بروز مشکل، اتومبیل خاطی با جرثقیل به خارج از پارکینگ حمل شده و هزینه آن از صاحب اتومبیل در قالب حق شارژ دریافت میگردد.
همچنین اتومبیل هایی که در میان راهرو و مسیر عبور اتومبیل ها پارک کنند شامل اجرای این بند از مقررات خواهند شد. رعایت پارک اتومبیل در
محل پارکینگ تعیین شده الزامیست و با توجه به محدود بودن فضای آزاد برج، از ورود اتومبیلهای اضافه و خودرو میهمان قویا جلوگیری خواهد شد .
ماده 5 – ساکنان از میهمانان گرامی خویش درخواست نمایند که در حین عبور از راه پله و محلهای مشترک ضمن رعایت آرامش، از دویدن
بچهها و ایجاد سر و صدا ممانعت به عمل آورند.
ماده 6 – هرگونه بحث و درگیری با نگهبانان، نیروهای خدماتی و همسایه ها اکیدا ممنوع است و ساکنین جهت رفع سوء تفاهمات و اختلاف
نظرها باید به مدیریت مجتمع مراجعه و یا در جلسات مشترک برج، موارد مورد چالش را مطرح نمایند .
ماده 7 – تعمیر داخل آپارتمان و اسباب کشی، در ساعات 12 – 9 صبح و 20 – 16 بعدازظهر مجاز است و در صورتی که هر یک از ساکنین مبادرت به
انجام تعمیرات ساختمانی )بصورت کلی و جزئی( در واحد خود نماید، باید ضمن هماهنگی با مدیریت برج، نسبت به حمل و نقل مصالح اضافی و
نظافت محلهای مشاع اقدام نماید و هزینه نظافت ساختمان به صورت جداگانه از ایشان دریافت می گردد.
ماده 8 – گذاشتن موتور سیکلت و دوچرخه در جلوی پیاده روی برج و لابلای خودرو های داخل پارکینگ ممنوع است و پارک این وسایل صرفاً باید
در مکان از پیش تعیین شده صورت پذیرد.
ماده 9 -با توجه به جمع آوری زباله ها در فاصله زمانی 22 الی 32 ، مقتضی است زباله ها را در کیسه نایلونی کاملاً محفوظ و در محل تعیین شده
توسط هیات مدیره قرار گیرد.
ماده 10 – باز نگه داشتن درب آسانسورها اکیدا ممنوع است و استفاده صحیح از آسانسور توسط ساکنین الزامیست و از متخلفین جریمه دریافت
خواهد شد.
ماده 11 – همسایگان عزیز ملزم اند جهت اسباب کشی، حداقل 72 ساعت قبل، ضمن پر نمودن فرم مخصوص و تسویه بدهی های معوق، با مدیریت
ساختمان جهت تعیین وقت تماس بگیرید، هیات مدیره می تواند، مبلغی را به عنوان هزینه های: کاورکشی، سرویس آسانسور و نیروی
ناظر در اسباب کشیها )حمل لوازم مجاز( از ساکنین دریافت نماید و هزینه بروز هرگونه خسارت نیز بر عهده فرد استفاده کننده می باشد.
ماده 21 – به منظور رعایت امنیت مجتمع، ورود افراد غیر ساکن در لابی ها و ورودی خودروها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
ماده 31 – شایسته است که در مصرف آب و گاز نهایت دقت بعمل آمده و صرفه جویی شود. بستن شیر فلکه گاز و آب واحدها )به جهت جلوگیری از
نشتی و تخریب ساختمان( و رعایت نکات ایمنی، هنگام مسافرت الزامی است .
ماده 41 – ساکنینی که قصد تخلیه واحد مسکونی خود را دارند میبایست قبل از تخلیه با مدیریت ساختمان تسویه حساب و برگه رسید دریافت
نمایند.
99/3/ اساسنامه برج مسکونی و تجاری میلاد ویرایش ششم– 27
آدرس: اراک – بلوار جهانپناه-برج مسکونی – تجاری میلاد ص ف ح ه | 3
ماده 51 – مالکین بایستی همزمان با خرید و یا اجاره آپارتمان، مشخصات خود و آپارتمان مورد تملک خود را به مدیر ساختمان اعلام نمایند .
ماده 61 -کلیه مالکان گرامی متعهد می گردند که واحدهای خود را به افراد مجرد و یا برای زندگی غیر از شرایط خانواده اجاره ندهند.
ماده 17 – به منظور جلوگیری از بروز هر گونه مشکل در پرداخت هزینههای شارژ و غیره موجر و مستأجر در هنگام عقد قرارداد در این خصوص به
توافق رسیده و مراتب عیناً در قرارداد مکتوب نمایند، بدیهی است که مسئولیت اجرای این بند با مالکین است.
ماده 18 – در صورت عدم پاسخگوئی از سوی مستأجر در زمان بروز هر گونه مشکل و ایجاد خسارت از سوی ایشان، مالک جوابگو بوده و موظف به
پرداخت کلیه هزینه های وارده می باشد .
ماده 19 – چنانچه به هر دلیلی حضور مستأجر در مجتمع باعث ناراحتی سایر ساکنین شود، پس از اعلام مدیریت مجتمع به مالک، ایشان موظف به
تعویض مستأجر ظرف مدت سه ماه می باشند .
ماده 20 – مالکانی که بخواهند ملک خود را برای مدتی کوتاه در اختیار فرد دیگری به هر نحو و به هر عنوان قرار دهد، بایستی مراتب را قبلاً به اطلاع
مدیریت برج برساند.
ماده 21 -هزینه تعمیرات و نگهداری تأسیسات واحدها با مالکین و مستاجرین واحدها می باشد و به منظور پیشگیری از تردد افراد ناباب و یا سارقان
تحت پوشش تعمیر کار یا نصاب ورود هرگونه تعمیر کار و نصاب بایستی با هماهنگی مدیر برج صورت گیرد.
ماده 22 -مبلغ شارژ برج میلاد بر اساس تصویب ساکنین در مجمع عمومی ساختمان می باشد، که مربوط به هزینه های جاری و معمول بوده
و کلیه هزینه های اساسی و غیر جاری )شامل تعمیرات کلی، حفاظتی، تعمیرات برج و غیره( به صورت جداگانه )سهم مالک و مستاجر( محاسبه و در
اول و پنجم هر ماه دریافت می گردد.
تبصره 1 – به منظور جلوگیری از ایجاد مشکلات پیش بینی نشده، با تصویب مجمع ساختمان مبلغی به عنوان هزینه های پیش بینی نشده )مجزا از
مبلغ شارژ ماهیانه( دریافت می گردد که در صندوق ساختمان باقی خواهد ماند.
ماده 23 – عدم حضور یا خالی بودن واحد، دلیلی بر عدم پرداخت هزینه شارژ نمی باشد و همه مالکین، ملزم به پرداخت شارژ ماهانه و هزینه های
عمومی و… می باشند .
ماده 24 -در صورت امتناع مالک یا مستاجر از پرداخت سهم خود از هزینه های مشترک، اظهارنامه مکتوبی با امضای مدیر برج و با ذکر مبلغ بدهی و
صورت ریز آن مطالبه می شود. هرگاه مالک یا مستاجر ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ اظهار نامه، سهم بدهی خود را نپردازد، مدیر برج می توانند با
تصویب هیات مدیره ارائه خدمات به واحد مذکور را متوقف نماید و درصورتیکه مالک و یا استفاده کننده همچنان اقدام به تسویه حساب ننمایند،
هیات مدیره مکلف است با مراجعه به مراجع قضایی اقدام به شکایت نماید و ضمن دریافت اصل مبلغ، هزینه وکیل و دادرسی را نیز از واحد مذکور
مطالبه نماید.
تبصره 1 – در صورت اقدام قضایی، هیات مدیره و مدیر موظف به دریافت اصل بدهی، هزینه های دادرسی و جریمه دیرکرد پرداخت شارژ های معوق
)به صورت پله کانی و برابر سود سپرده های بانکی تا سقف دو برابر میزان مجموع شارژ( می باشد و استفاده مجدد واحد مربوطه از خدمات ساختمان،
منوط به پرداخت هزینه های اعلام شده و تسویه حساب کامل می باشد.
ماده 52 – در صورت نقض موارد ممنوعه و نکات انضباطی اساسنامه توسط ساکنین و مالکین، در مرتبه اول تذکر شفاهی داده شده و در مرتبه
دوم بصورت کتبی )در تابلو اعلانات بلوک مربوطه( به وی تذکر داده میشود و برای سومین بار با تهیه استشهاد در مجتمع، ضمن قطع آب و برق واحد
متخلف، با ارسال اظهار نامه بصورت قانونی با خاطی برخورد میگردد .
ماده 62 – حداقل روزی یکبار اطلاعیه های تابلو اعلانات و کانال اطلاع رسانی برج را مطالعه فرمائید. نصب آگهی در تابلو اعلانات و اطلاع رسانی در
فضای مجازی، به منزله ابلاغ آن به هر یک از مالکین خواهد بود.
ماده 72 -اعضا و ساکنین محترم می توانند نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات کتباً به مدیر ساختمان تحویل و رسید دریافت نمایند و مدیر
ساختمان موظف است ظرف 8 روز از دریافت موارد، آن را در جلسه هیات مدیره مطرح نماید و نتایج بررسی را به صورت مکتوب اعلام نماید.
99/3/ اساسنامه برج مسکونی و تجاری میلاد ویرایش ششم– 27
آدرس: اراک – بلوار جهانپناه-برج مسکونی – تجاری میلاد ص ف ح ه | 4
بخش سوم –مجامع عمومی، هیات مدیره و بازرس :
ماده 28 – مجامع عمومی عادی سالانه و مجامع عمومی فوق العاده با دعوت هیأت مدیره تشکیل می گردد. هیأت مدیره و بازرس برج می توانند در
مواقع مقتضی مجمع عمومی عادی را بطور فوق العاده درخواست نمایند. در این صورت دستور جلسه مجمع باید در آگهی دعوت قید شود .
تبصره 1 – علاوه بر وارد فوق حداقل پنجاه درصد مالکین، حق دارند که درخواست تشکیل مجمع عمومی را از هیأت مدیره خواستار شوند و هیأت
مدیره باید حداکثر تا 20 روز مجمع مورد درخواست را با رعایت تشریفات مقرره دعوت نماید. درغیر این صورت درخواست کنندگان می توانند دعوت
مجمع را از بازرس برج خواستار شوند و بازرس مکلف خواهند بود، با رعایت تشریفات مقرره مجمع مورد تقاضا را حداکثر تا 10 روز دعوت نمایند، در
غیر اینصورت مالکین حق خواهند داشت مستقیماً به دعوت مجمع اقدام کنند، به شرط آنکه کلیه تشریفات راجع به دعوت مجمع را رعایت نموده و
در آگهی دعوت به عدم اجابت درخواست خود توسط هیأت مدیره و بازرسان تصریح نمایند .
ماده 29 – تنها مالکین و یا نماینده قانونی آنها حق برج در مجمع عمومی ساختمان را دارند و برگزار کنندگان مجمع وظیفه جلوگیری از ورود افراد
متفرقه را دارند.
تبصره 1 – مستاجرین برج، می توانند با اخذ وکالت نامه کتبی از مالک واحد، در جلسه برج نموده و نسبت به برج در مجامع اقدام نمایند.
ماده 30 -دعوت مالکین برای تشکیل مجامع عمومی از طریق نصب آگهی در برج های اطلاع رسانی و گروه های مجازی رسمی برج، حداقل 10 روز
قبل از برگزاری مجمع و با ذکر دستور جلسه، تاریخ و محل تشکیل مجمع با قید ساعت و نشانی کامل در آگهی ذکر خواهد شد .
تبصره 1 دستور جلسه باید در آگهی دعوت به طور خلاصه ذکر گردد مطالبی که در دستور جلسه پیش بینی نشده باشد به هیچ وجه در مجامع
عمومی مطرح نخواهد شد .
ماده 31 مجامع عمومی با دستور کار انتخاب و یا عزل هیات مدیره و بازرس برج توسط هیات رئیسه ای مرکب از یک رئیس و یک منشی و دو ناظر
اداره می شودکه از بین مالکین انتخاب می شود.
تبصره 1 – سایر مجامع عمومی برج میلاد با مدیریت هیات مدیره و ریاست رییس هیات مدیره و نظارت بازرس برگزار می شود.
ماده 32 از مذاکرات و تصمیمات مجامع عمومی اعم از مجمع عمومی عادی و فوق العاده، صورت جلسه ای توسط منشی ترتیب داده می شود که
به امضاء هیات رئیسه مجمع رسیده و یک نسخه از آن در اسناد برج نگهداری خواهد شد .
ماده 33 مصوبات مجامع عمومی اعم از عادی و فوق العاده که طبق مقررات قانون آپارتمان نشینی و اساسنامه حاضر با حضور بیش از 50 درصد
مالکین تشکیل می گردد قانونی بوده و تصمیمات آنها برای تمامی مالکین، ولو غایبین و مخالفین الزام آور می باشد .
ماده 34 -مجمع عمومی عادی برج به صورت سالانه و در خردادماه هرسال و یا به صورت فوق العاده با دعوت رسمی برگزار می گردد.
ماده 35 مجامع عمومی برج، با حضور بیش از نصف مالکین رسمی خواهد بود. اگر در اولین دعوت حدنصاب مذکورحاصل نشد مجمع برای بار دوم و
با فاصله زمانی 15 روز از تاریخ مجمع اول دعوت خواهد شد، که مجمع نوبت دوم با حضور هر عده از مالکین رسمیت یافته و اخذ تصمیم خواهد نمود،
به شرط آن که در دعوت دوم نتیجه دعوت اول قید شده باشد .
ماده 36 وظایف و اختیارات مجمع عمومی به شرح زیر است :
1. استماع گزارش هیأت مدیره و بازرس و رسیدگی و اتخاذ تصمیم در مورد گزارش هیأت مدیره
2. تعیین خط مشی و سیاستهای کلی مدیریت برج و رسیدگی و اتخاذ تصمیم در مورد گزارش هیأت مدیره
3. تصویب حق شارژ واحدهای تجاری، خدماتی و مسکونی و تعیین بودجه سالانه
۴. بررسی و تصویب تشکیلات برج
5. رسیدگی و تصویب صورت های مالی سالانه برج
6 . اتخاذ تصمیم در مورد اندوخته ها و فعالیت های عمرانی در محدوده برج
99/3/ اساسنامه برج مسکونی و تجاری میلاد ویرایش ششم– 27
آدرس: اراک – بلوار جهانپناه-برج مسکونی – تجاری میلاد ص ف ح ه | 5
7 . نصب و عزل اعضای هیأت مدیره و تعیین حقوق مزایا و حق الزحمه اعضای غیر موظف و پاداش آنها
8. انتخاب و عزل بازرس و تعیین حق الزحمه وی
9. اتخاذ تصمیم درباره سایر موضوعاتی که در دستور مجمع قرار گیرد
ماده 37 هرگونه تغییر درمفاد اساسنامه و یا فعالیت های عمرانی کلان و یا موارد اضطراری در برج منحصراً در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده
می باشد .
ماده 38 برج میلاد به وسیله هیأت مدیره ای مرکب از 5 نفر ) ۴ نفر نمایندگان ساکنین بخش مسکونی و یک نفر منتخب واحدهای تجاری( و دو نفر
عضو علی البدل ساکنین بخش مسکونی که به وسیله مجمع عمومی عادی از بین مالکین برای مدت دو سال انتخاب می شوند اداره خواهد شد، لیکن
مدیران با تصمیم مجمع عمومی در هر موقع قابل تغییر می باشند .
تبصره 1 – انتخاب مجدد مدیران توسط مجمع عمومی عادی بلامانع است .
ماده 39 هیأت مدیره منتخب برج در اولین جلسه خود )حداکثر 3 روز پس از انتخاب( از بین اعضای هیات مدیره، یک رئیس، یک نایب رئیس و
یک خزانه دار از طریق رای گیری مخفی انتخاب می نماید .
تبصره 1 – مدت ریاست رئیس هیات مدیره و نیابت نایب رئیس هیات مدیره بیش از مدت عضویت آنها در هیأت مدیره نخواهد بود .
تبصره 2 – هیأت مدیره در هر موقع می تواند رئیس و نایب رئیس هیئت مدیره را از سمت های مذکور تغییر دهد. هر ترتیبی خلاف این ماده مقرر
شود کان لم یکن خواهد بود .
تبصره 3 – هیأت مدیره در مواقعی که خود به طور هفتگی یا ماهیانه معین می کند و یا به دعوت رسمی )پیامک و یا دعوت کتبی( رئیس و یا نایب
رئیس تشکیل جلسه خواهد داد .
تبصره 4 – جلسات هیأت مدیره تنها در محل سالن مدیریت برج میلاد تشکیل خواهد شد و مصوبات اعضا در سایر مکانها ارزش حقوقی ندارد.
تبصره 5 – برای تشکیل جلسات هیات مدیره حضور بیش از نصف اعضای هیات مدیره لازم است. تصمیمات باید با اکثریت آراء حاضرین اتخاذ گردد .
تبصره 6 -برای هر یک از جلسات هیأت مدیره صورت جلسه ای تنظیم و حداقل به امضای اکثریت مدیران حاضر در جلسه می رسد درصورت جلسات
هیأت مدیره نام مدیرانی که حضور دارند یا غایب می باشند و خلاصه ای از مذاکرات و همچنین تصمیمات متخذه در جلسه با قید تاریخ ذکر و نظر
هر یک از مدیران که با تمام یا بعضی از تصمیمات مندرج در صورت جلسه مخالف باشد درصورت جلسه درج می گردد .
ماده 4۰ هیأت مدیره برای هر گونه اقدامی به نام برج میلاد اراک و انجام هر گونه عملیات و معاملاتی که مربوط به موضوع برج بوده و اتخاذ تصمیم
درباره آنها صریحاً در صلاحیت مجامع عمومی قرار نگرفته باشد دارای اختیار است. هیأت مدیره مخصوصاً وظیفه دارد در راستای اهداف برج بهترین
تصمیم را بگیرند همچنین اختیارات زیر را دارا می باشد :
1. نمایندگی برج در برابر اشخاص و کلیه ادارات دولتی و مؤسسات خصوصی
2. بررسی و تنظیم و پیشنهاد اصلاح اساسنامه به مجمع عمومی که در صورت تصویب مجمع مذکور لازم الاجرا خواهد بود
3. تصویب آیین نامه های داخلی برج
۴. نصب و تغییر کلیه پیمانکاران و کارکنان برج و تعیین سمت و حقوق و دستمزد و انعام ترفیع و تنبیه سایر شرایط استخدام و معافیت و خروج آنها
از خدمت و مرخصی و بازنشستگی و مستمری وراث آنها
5. بررسی و پیشنهاد بودجه سالانه برج، مبلغ شارژ و مبلغ ذخیره صندوق برای اداره کردن برج به مجمع عمومی که در صورت تصویب قابل اجرا
خواهد بود.
6. افتتاح حساب و استفاده از آن به نام برج نزد بانکها و مؤسسات
7. دریافت مطالبات برج و پرداخت بدهی های آن از اصل و متفرعات
8. تعهد، ظهر نویسی، قبولی، پرداخت و واخواست اوراق تجارتی
9. عقد هر نوع قرارداد و تغییر و تبدیل یا فسخ و اقامه آن در مورد خرید و فروش و معاوضه اموال منقول و غیر منقول و ماشین آلات و مناقصه و
مزایده و غیره که جزء اموال برج باشد، از جمله انجام کلیه عملیات و معاملات
99/3/ اساسنامه برج مسکونی و تجاری میلاد ویرایش ششم– 27
آدرس: اراک – بلوار جهانپناه-برج مسکونی – تجاری میلاد ص ف ح ه | 6
10. مبادرت به تقاضا و اقدام برای ثبت هر گونه علامت تجارتی
11. به امانت گذاردن هر نوع اسناد و مدارک و وجوه در صندوق های دولتی و خصوصی و استرداد آنها
12. اقامه هر گونه دعوی و دفاع از هر گونه دعوی یا تسلیم به دعوی یا انصراف از آن اعم از حقوقی و کیفری با داشتن تمام اختیارات مراجعه به امر
دادرسی از حق فرجام، مصالحه، تعیین وکیل، سازش، ادعای جعل نسبت به سند طرف و استرداد سند، تعیین داور با یا بدون اختیار صلح و بطور کلی
استفاده از کلیه حقوق و اجرای کلیه تکالیف ناشیه از قانون داوری . تعیین وکیل برای دادرسی و غیره با یا بدون حق توکیل و وکیل در توکیل و لو
کراراً، تعیین مصدق و کارشناس، اقرار خواه در ماهیت دعوی و خواه به امری که کاملاً قاطع دعوی باشد، دعوی خسارت، استرداد دعوی، جلب شخص
ثالث و دفاع از دعوای ثالث، اقدام به دعوای متقابل و دفاع از آن، تأمین مدعی به، تقاضای توقیف اشخاص و اموال از دادگاهها، اعطای مهلت برای
پرداخت مطالبات برج، درخواست صدور برگ اجرائی و تعقیب اجرائی و اخذ محکوم به چه در دادگاه و چه در ادارات و دوائر ثبت اسناد
13. تعیین میزان استهلاک ها
1۴. تنظیم خلاصه صورت دارایی و بدهی های برج هر شش ماه یکبار و دادن آن به بازرس برج
15. تنظیم صورت دارایی و بدهی های و ترازنامه برج پس از انقضای سال مالی و حساب عملکرد و حساب سود و زیان برج طبق ماده 232 لایحه
قانونی اصلاح قسمتی ازقانون تجارت
16. دعوت مجامع عمومی عادی و فوق العاده و تعیین دستور جلسه آنها
17. پیشنهاد اصلاح اساسنامه به مجمع عمومی فوق العاده جهت بررسی و تصویب
ماده 41 مجمع عمومی عادی هر سال مبلغ … ریال به صورت پاداش برای اعضا هیأت مدیره تصویب خواهد نمود .
ماده 42 اعضای هیأت مدیره و مدیر برج و همچنین مؤسسات و شرکت هایی که اعضای هیأت مدیره و یا مدیر برج شریک یا عضو هیأت مدیره یا
مدیر عامل آنها باشند نمی توانند بدون اجازه مجمع در معاملاتی که با برج یا به حساب برج می شود، بطور مستقیم یا غیر مستقیم طرف معامله واقع
و یا سهیم شوند و در صورت اجازه نیز مفاد ماده 129 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت لازم الرعایه می باشد .
ماده 43 هیأت مدیره باید ظرف 1۴ روز از تصدی خود، یک نفر شخص حقیقی را از بین اعضای خود یا از خارج خود به مدیریت برج برگزیند و
حدود و اختیارات آن را تعیین کند. هیأت مدیره می تواند تمام یا قسمتی از اختیارات مشروحه در ماده — این اساسنامه را با حق توکیل به مدیر برج
تفویض نماید. در صورتی که مدیر برج عضو هیأت مدیره باشد دوره مدیریت او از مدت عضویت آن در هیأت مدیره بیشتر نخواهد بود .
تبصره 1 هیأت مدیره درصورت تمایل می تواند قائم مقام یا جانشین برای مدیر به پیشنهاد مدیر تعیین و حدود اختیارات وی را مشخص نماید .
تبصره 2 نام و مشخصات و حدود اختیارات مدیر که توسط هیأت مدیره مشخص می گردد، باید صورتجلسه شده و از طریق اطلاعیه به سمع ساکنین
و مالکین برج رسیده و شماره تماس مستقیم مدیر برج، جهت ارتباط با ساکنین و مالکین در آگهی اعلام گردد.
تبصره 3 هیأت مدیره در هر موقع می تواند مدیر را تغییر دهد .
ماده 44 کلیه اسناد و اوراق تعهدآور برج و چک و بروات و سفته ها و سایر اوراق عادی و تجاری با امضاء رییس، نائب رئیس و خزانه دار به همراه
مهر برج معتبر خواهد بود .
ماده 45 مجمع عمومی یک بازرس اصلی و یک بازرس علی البدل برای مدت یک سال مالی برج معین می کند بازرس اصلی یا علی البدل باید
درباره صحت صورت دارایی و صورت حساب دوره عملکرد و حساب سود و زیان و ترازنامه ای که هیات مدیره برای تسلیم به مجمع عمومی تهیه می
کنند و همچنین درباره صحت مطالب و اطلاعاتی که مدیران در اختیار مجامع عمومی گذاشته اند اظهار نظر کنند و گزارش جامعی راجع به وضع برج
به مجمع عمومی عادی تسلیم کنند . گزارش بازرس باید لااقل 10 روز قبل از تشکیل مجمع عمومی عادی جهت مراجعه مالکین در دفتر برج آماده
باشد. تصمیماتی که بدون دریافت گزارش بازرس راجع به تصویب صورت دارایی و ترازنامه و حساب سود و زیان برج از طرف مجمع عمومی اتخاذ
شود از درجه اعتبار ساقط خواهد بود .
تبصره 1 – در صورت فوت یا استعفا یا سلب شرایط قانونی بازرس اصلی و یا خودداری از انجام وظایف قانونی وظیفه او را بازرس علی البدل انجام
خواهد داد .
99/3/ اساسنامه برج مسکونی و تجاری میلاد ویرایش ششم– 27
آدرس: اراک – بلوار جهانپناه-برج مسکونی – تجاری میلاد ص ف ح ه | 7
ماده 46 بازرس اصلی یا برحسب مورد بازرس علی البدل می تواند در هر موقع هر گونه رسیدگی و بازرسی لازم را انجام داده و اسناد و مدارک و
اطلاعات مربوط به برج را مطالبه کرده و مورد رسیدگی قرار دهد .
ماده 47 مسئولیت بازرس اصلی یا علی البدل در مقابل برج و اشخاص ثالث طبق مقررات ماده 15۴ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت
می باشد .
ماده 48 حق الزحمه بازرس اصلی را مجمع عمومی عادی به میزان … ریال تعیین می نماید.
ماده 49 بازرس اصلی و یاعلی البدل نمی توانند در معاملاتی که با برج یا به حساب برج انجام می گیرد بطور مستقیم یا غیر مستقیم ذینفع شوند .
ماده 5۰ سال مالی برج از روز اول فروردین هرسال آغاز می شود و تا روز آخر اسفند همان سال به پایان می رسد. اولین سال مالی برج از تاریخ
تأسیس تا آخر اسفند ماه همان سال می باشد .
ماده 51 هیأت مدیره باید حداقل هر شش ماه یکبار خلاصه صورت دارایی ها و بدهی های برج را تنظیم کرده و به بازرس ارائه نماید .
ماده 52 هیأت مدیره برج باید پس از انقضای هر سال مالی طبق ماده 232 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت صورت دارایی و بدهی ها
)ترازنامه( برج را در پایان سال و حساب عملکرد و حساب سود و زیان برج را به ضمیمه گزارشی درباره فعالیت و وضع عمومی برج طی سال مالی
مزبور تنظیم کند .
اسناد مذکور در این ماده باید اقلاً بیست روز قبل از تاریخ تشکیل مجمع عمومی عادی سالانه در اختیار بازرس قرار گیرد تا پس از رسیدگی همراه با
گزارش بازرس به مجمع عمومی تقدیم گردد .
ماده 53 ترازنامه هر سال مالی باید حداکثر ظرف مدت ۴ ماه پس از انقضای سال مالی برج برای تصویب به مجمع عمومی صاحبان سهام تقدیم
گردد .
ماده 54 تصویب ترازنامه از طرف مجمع عمومی برای هیأت مدیره به منزله مفاصای آن سال مالی خواهد بود .
ماده 55 اندوخته قانونی برج پس از وضع زیانهای وارده در سالهای قبل بر طبق ماده 1۴0 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت به عنوان
اندوخته قانونی عمل شود. هر تصمیمی بر خلاف این امر باطل است .
ماده 56 در مورد مسائلی که در این اساسنامه پیش بینی نشده است طبق قانون تجارت و سایر قوانین مملکتی عمل خواهد شد .
ماده 57 این اساسنامه در 57 ماده و 18 تبصره شامل در مجمع عمومی مورخ——– تصویب گردید و در حکم قانون
داخلی برج میلاد اراک بوده و رعایت آن برای کلیه مالکین، ساکنین و استفاده کنندگان و مدیران و بازرسین و کارمندان الزامی
می باشد.

Cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

X